Trouble Is A Friend

OK. Now we all understand the ubiquity of failure. It lurks in every hole and corner of our day-to-day life. What matters is knowing how to get along with it and learning something from it. With this perception we no more fret about things that fall short of our expectations. Well, then, I guess we need an upbeat, down-to-earth pop song like this:

失敗は至る所にあり、生活の隅々で我々を待ち構えている。失敗との付き合い方や学び方こそが大切だ。そう思えれば、期待通りにいかなかったこともそんなにくよくよせずに済むはず。元気で、でも現実から逃げない、そんな歌が必要ですね。

Lenka – Trouble Is A Friend

トラブルはつきない どこへ行ったって
急いでても ゆっくりでも
ほっとした隙に 目覚めると悲しみのどん底
大丈夫だと思ったら もう大混乱

暗闇にそっと 心にずっしりと
舞台袖から 隙をうかがっている
トラブルはいつもそばにいる そうトラブルはいつだってそばにいる

トラブルはあたしの友達 でも大嫌い
何をえさにやっても どんどん大きくなる

あたしが見るものを見て あたしが知ってることも知ってる
だから 通りをぶらぶら歩いているときだって 油断は禁物よ

暗闇にそっと 心にずっしりと
舞台袖から 隙をうかがっている
トラブルはいつもそばにいる そうトラブルはいつだってそばにいる

だから 腕をつかまれても びっくりしないで
言いなりにはならないように でもその魔力に負けてしまいそう
トラブルはいつもそばにいる そうトラブルはいつだってそばにいる

Tag: Dear Mistakes…
Mistakes are The Norm
Danger Keep Out
Trouble Is A Friend
Variations Sauvages
One of My Pet Peeves is… Sei Shonagon and Her Language